1.3.2012

מילה על מיסוי הדלק

לפעמים, משפט אחד עדיף על פוסט שלם:
"אין כל הצדקה אמיתית למיסוי בגובה אדיר (למעלה ממחצית) של הדלק לצרכן, אבל אין לאיש את האומץ להפסיקו... הדלק הוא תשומה חיונית לצמיחה ולפריון. מיסוי מופקע של הדלק מוביל לשתי רעות חולות. האחת, פגיעה בהוצאות היציאה לעבודה ושניה יקור כולל של המוצרים במשק... פגיעתו של מיסוי הדלק המופקע מהווה פגיעה קשה בעמודי התווך של כלכלה, פריון וצמיחה ולכן עומדת בסתירה מובהקת למטרות המדיניות הכלכלית של הממשלה".
את המילים האלה אמר דרור שטרום, בראיון לדה-מארקר. שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, הוא לא עוד פעיל חברתי שאין לו מושג במדיניות כלכלית. יתרה מכך, הוא בהחלט יכול להחשב כחלק אינטגרלי מההגמוניה הנאו-ליברלית של מדינת ישראל.

כלכלנים תמיד מדברים על החשיבות של עידוד הצמיחה של המשק והורדת המיסים. מה שאתה מפסיד מהורדת-המיסים, אתה מרוויח מהפעילות הגוברת במשק שבזכותה, בשורה התחתונה, יהיו למדינה הכנסות גבוהות יותר. זו ההבטחה הנאו-ליברלית הגדולה, שאיכשהוא לא תמיד עבדה. אז מה? מתברר שהאוצר בכלל לא מאמין בזה. אחרת, הוא לעולם לא היה מרשה לעצמו מיסוי כל-כך גבוה על מרכיב כל-כך חיוני בכלל תהליכי הייצור של המשק, נכון ?

ואף מילה על צדק חברתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה