27.3.2012

פריימריז בקדימה

הבחירות המקדימות בקדימה מתקרבות אל סיומן ברגעים אלה. כל צד מאשים את רעהו במהלכים מלוכלכים:

מה שמעניין באמת את הצופים במאבק היא כמובן התוצאה. נבואה, מאז חורבן הבית ניתנה כידוע לסטטיסטיקאים וסוקרים, אבל הסקר היחיד שראוי לטעמי להתייחסות הוא הסקר העצמאי שנערך מטעם הבלוג הפוליטי, הפלוג. הסקר נערך בקרב כ-1,000 נשאלים, אבל רק כ-400 הסכימו להשיב, ועל פי תשובותיהם, לפחות בזמן בו נערך הסקר (אז אבי דיכטר עדיין התמודד) לבני עתידה לנצח. 

כדאי להתייחס גם לתוצאות הסקר הזה בספקנות הראויה. קשה לסקור מתמודדים בבחירות מקדימות למפלגה, גם בלי התופעה המכונה "מצביעים מונעים" (כלומר אלה שמאורגנים על ידי "קבלני קולות"), הנפוצה למדי בקדימה. עם זאת, בהתחשב בסקרים המפוקפקים למדי שפורסמו לאחרונה בתקשורת הממוסדת (שלגבי האינטרסים מאחוריהם עוד אקדיש, אני מקווה פוסט, באחד הימים) עצם הרעיון של סקר עצמאי היה מבורך וראוי ביותר, ויהיה מעניין לראות האם בכל זאת האינטרנט החופשית תצליח לדייק במקום שבו פעמים רבות כל-כך בשנים האחרונות, התקשורת הממסדית שוגה (ונזכיר את סקרי הפריימריז בקדימה ב-2008 לדוגמא). 

מה שברור הוא, שנכון לזמן הזה, ומאז הפריימריז בעבודה, לא ראינו כזו התמודדות טעונה על ראשות מפלגה. רמת האמוציות איננה מנוגדת לחוקי-הטבע כמובן. גם בחירות לוועד-בית יכולות להיות מאוד טעונות.

אבל תודו שנעים לראות שלמרות ההספדים בתקשורת הממסדית, על פרשניה וסקריה, עדיין יש אנרגיות משמעותיות בקרב הנאבקים על שליטת המפלגה, שלמי ששכח - היא עדיין המפלגה הגדולה בכנסת הנוכחית.

ואני נמנה על אלה שסבורים שהתהליך חשוב לא פחות מהתוצאה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה