18.1.2015

נתניהו מנהיג חזק ליד ההגה?

שוב שמעתי בשיחות פוליטיקה-של-שבת את ההצהרה הבוטחת-בעצמה שעדיף נתניהו אחד בהגה על לבני והרצוג ולפיד גם יחד, כי הרי הוא מנהיג חזק. 

שמעתי וניסיתי להזכיר את העובדות שמוכיחות עובדה אחת פשוטה: נתניהו רחוק מאוד מלהיות מנהיג חזק. 

ואני לא מדבר על נתניהו של הקדנציה הראשונה, האיש ש-

לא. אני מדבר על נתניהו בגירסתו 'הבוגרת', 'המנוסה', 'האחראית'. זה אותו מנהיג חזק אשר הבטיח הבטחות מכאן ועד סוף העולם לגבי חמאס: 

נזכיר לכל מי ששכח - נתניהו דיבר אחרי 'עופרת יצוקה' של אהוד אולמרט. עברו כבר שש שנים מאז (כן, נתניהו עלה לשלטון ב2009. איך שהזמן עובר...). אי אפשר להגיד שלא היו לו הזדמנויות לממש את הבטחותיו.... לפחות פעמיים - בעמוד ענן ובצוק איתן הוא היה יכול לממש את המדיניות לה התחייב.

האם מישהו היום יכול לומר ברצינות שממשל נתניהו בשש שנותיו הצליח להחליש את החמאס ? אם כבר, הרי שהוא נתן לכולנו שיעור איך מבססים את שלטונו של ארגון טרור ואיך הופכים אותו ללגיטימי בעיני העולם. ההגינות מחייבת לציין שנתניהו איננו הראשון שנכשל בהנהגת מלחמות ישראל נגד ארגוני טרור וגרילה. אבל הוא בהחלט המנהיג האחרון והנוכחי ברשימה המכובדת עליה נמנים, בין היתר,  בגין, רבין ואולמרט. 

השוואה שעושה קצת לא נעים, לא ?

אז נתניהו מדבר אבל לוקח לו שנים לאשר. לפעמים זה נראה שאפילו פעולות שראשי ממשלה כמו אולמרט / שרון / בגין / בן-גוריון היו מאשרים באופן מיידי לא מאושרות על ידו. יכול להיות שאפילו פרס ורבין, הססנים ידועים, הוציאו יותר פעולות 'חזקות' מאשר נתניהו?

לי זה נראה שבדברים 'הקשים באמת' האיש הוא גלגול חדש של משה שרת. ואתם חושבים שהוא 'מנהיג חזק'?

לפעמים נדמה לי שדווקא אוהבי המנהיגים החזקים היו צריכים לתמוך בצמד הרצוג / לבני ודווקא אנשי-השמאל היו צריכים לתמוך בראש-הממשלה ההססן והזהיר ביותר בתולדות מדינת-ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה